dijous, 17 de gener del 2008

Bardin el superrealista


Entre una cosa i l'altra últimament només acabo llibres de còmic. L'últim amb el que m'he fet és aquest. Un album cuidadíssim on es recull tot un seguit d'històries surrealistes (superrealistes si traduïm directament del francès) que és una bona mostra de l'obra recent d'aquest dibuixant.

Ja fa temps que segueixo en MAX. Sempre m'ha atret la seva línia que em lligava directament amb alguns autors del TBO que sempre m'havien agradat, com ara Coll, el meu preferit. No obstant les seves històries lligaven més amb l'underground.

El vaig descobrir a El Vibora durant la mili i el primer persontge que em va enganxar era en Gustavo, un anarquista, un antisistema.
I més tard em vaig enganxar amb el Peter Pank, una història desmadrada basada en els personatges de Peter Pan on el Peter i la seva colla són punks, el Garfio i els seus pirates són rockers, les sirenes ninfòmanes, ... Després van venir altres històries com El Licantropunk, Pankdinista, etc. Impressionant l'interpretació de la Kampanilla...

Actualment l'home ha virat cap a històries de denúncia social menys desmadrades, més madures i d'una gran potència visual (les que conec).
Imprescindible donar un cop d'ull al seu web http://www.maxbardin.com/