dissabte, 24 de maig del 2008

Cròniques Asiàtiques

De tornada del meu periple per Àsia m'he portat unes quantes fotos de coses que m'han sorpès o divertit. Les aniré comentant els propers dies.
Els hotels asiàtics tenen punts ben curiosos. Els serveis que ofereixen deuen ser en resposta a standards locals o a demanda de la seva clientela habitual. No és doncs extrany que amb la documentació que sempre es troba a les habitacions (horaris, serveis, prefixos telefònics, etc) s'hi ajunti sovint una llista amb els preus de tot el que conté la cambra (parlo de la Xina). Comprenc que es doni el preu del que hi ha al minibar. També de barnussos, cendrers i tovalloles perque són articles llaminers i fàcils de posar a la maleta. Però flipo quan a la llista hi trobo el preu de les cadires, els quadres de la paret, l'assecador de cabell i fins i tot de l'aparell de TV i del llit !!!! Això vol dir que hi ha clients que ho demanen... M'imagino la conversa: Què nena, t'agrada l'habitació? Doncs ens l'emportem sencera que la de casa ja està molt vella...

Aquesta vegada m'he trobat amb un parell de curiositats. Per primera vegada a la meva vida m'he trobat un ninot de PELUIX al llit. Això era a un hotel al sud de la Xina. Si em pensava que era un regal, aviat va quedar clar que no. Al coll duia penjada una etiqueta que aclaria "not complimentary" que vé a voler dir "això no és un regal". Doncs què se suposa que he de fer? dormir amb ell? Si haguessiu vist lo ronyós que estava, ni al llit ni a la maleta no l'haurieu posat. Vés a saber per on havia passat aquella bestiola.

I aquest és al Vietnam, a Ciutat Ho Chi Minh (antiga Saigon). També per primera vegada em trobo papereres separades per al reciclatge a una habitació d'hotel. És que estan en tot !
continuarà