divendres, 5 de setembre del 2008

Operculos

No sé pas com es diu en català. En castellà: opérculo

Ja fa anys, quan em dedicava a fer castells de sorra amb els nens a la platja, em vaig començar a trobar aquestes closques d'entre 5 i 15 mm de diàmetre barrejades amb les pedres a la vora del mar. Sempre m'he pensat que es tractava d'alguna mena de cargol erosionat i com que m'agradaven les vaig anar guardant. De fet és un dels meus passatemps a la costa i quan m'hi poso, a Calafell, sempre en trobo algun. I n'he omplert un saler...
Temps més tard, voltant per una fira d'artesania em vaig trobar una noia que en venia, molt més grans, d'origen tropical. Va ser ella qui m'en va donar el nom.

Ara sé que es tracta del "peu" d'una varietat de cargol, allò que trauriem amb el palillo si ens l'anéssim a menjar. El bitxo es diu Bolma rugosa. A continuació uns enllaços per saber-ne més (hi ha fotos on es veu clarament la part de l'animal que es tracta)
Bolma rugosa 1
Bolma rugosa 2
Bolma rugosa 3

Si us sobra un saler maco, ja sabeu a qui podeu regalar-lo. Al primer no me n'hi caben més...