dimecres, 16 de desembre del 2009

Baccara - Calafell

El meu primer cubata el vaig prendre al Baccara de Calafell ja fa mooolts anys.
Vam entrar l'amic Ricard i jo, vam seure a una taula i, quan va venir el cambrer a prendre nota li vam demanar:
- 2 cubalibres
- de ron o ginebra?
- ...
- ...
- ...
- ...
- 2 cubalibres normals...

Suposo que ens va veure la cara de passerells i ens va posar el que li va semblar, no recordo pas què.
El Baccara a mitjans dels 70 estava al carrer del mig (de Vilamar és el nom oficial) però al cap d'un temps va tancar i va tornar a obrir a un dels carrers que el tallen, al del Carme si no em falla la memòria. Aquí també van tancar i no em consta que hagin obert a cap altra ubicació. Aquest darrer emplaçament el tinc clar perquè encara conserva el rètol a sobre de la porta, com es pot veure a la foto.


Però el del carrer del mig no el recordo. Ho he estat mirant in situ però no l'he sabut localitzar. Per això se'm va ocórrer mirar a internet on la gent penja les fotos més inversemblants i el que m'he trobat no ha estat la foto sinó una curiosa història.
En poques paraules, el Huub van der Broek va marxar d'Holanda amb 17 anys i va fer cap a Calafell on després de treballar un temps de cambrer va fundar el seu propi pub, precisament el Baccara, que va portar durant 25 anys. Després va comprar un veler i se'n va anar a tombar pel món durant 9 anys, básicament pels mars del sud. Ara torna a ser aquí, al port de Comarruga, carregant bateries per tornar a salpar.
Als següents enllaços hi ha un parell de pàgines amb les seves històries i un munt de fotos.



I el web d'un bar que tenen uns paisans a la illa de Tapana, a Vava'u, Tonga, com qui diu a mà esquerra del cul del món